2013. február 17., vasárnap

Orchideás torták /Orchid cakes


A Moonflowers tortához készítettem orchideákat, és ezek nagyon megtetszettek Gabinak, aki a saját szülinapi tortáját rendelte tőlem. Formabontó módon világos virágokat sötét tortára képzelt el, ragaszkodott a lila színhez, mogyorós-csokis töltelékkel.

Talán a legkalandosabb torta volt mind közül. Ami rosszul elsülhetett, minden elsült rosszul.


A korábbiaktól eltérően és a cukorshow élményein felbuzdulva drótosat akartam készíteni. 
Csakhogy Makón alapanyagot találni... nem is részletezem. 

Drótot a papírboltban vettem, tekerőszalagért pedig végigjártam az összes virágboltot, úgy néztek rám, mint valami UFO-ra. Végül kaptam azt is.

Aztán főztem fondantot, amit hogy, hogy nem sikerült túl lágyra készíteni, és ezen már a hozzáadott porcukor se sokat javított, keményítőztem is, akkor meg tört.
Az orchidea szirmokat elkészítettem a drótokra a Lenkétől ellesett módon, bár durván gyanús volt, hogy ezek a drótok állati vastagok.
Másnap este nekiálltam összeszerelni őket, de apróra törtek. Itt majdnem sírni kezdtem. A drótok, bár lágynak tűntek, szinte alig voltak alakíthatóak, mire elhajlottak, a szirmok elroppantak. 
Mondjuk normális fogóm sem volt, mert öcsém nem adta ide az övét, hiszen szokás szerint lövése nem volt, merre lehet, így egy rendes csípőfogóval bíbelődtem. Persze nem sikerült.
Mikor már úgy összetördeltem a szirmokat, hogy egy virágra való se maradt, feladtam a drótolást és elhalasztottam megfelelő drótok beszerzése utánra.

Ráadásul a sütőm vacakolt, így bár a szokásos módon készítettem mindent, és a szombatra készített torta betöltésének neki akartam fogni pénteken éjjel. Péntek délután sütöttem, azután dolgoztam fél 6-ig, 6 felé értem haza, fürdetés, miegymás, majd mikor eltűntek a kölykök elkészítettem a krémet, szenvedtem a virágokkal és nagy lelkesen be akartam tölteni a piskótát. Igen ám, de mikor belevágtam, csupa gumis-nyers volt a közepe, pedig azt hittem túlsütöttem, jó tíz perccel az óra lecsörgése után vettem ki (éljen a gázsütő!).
Mit tesz ilyenkor az ember lánya?
Újat süt. Na de a forró piskótát 11 után vettem ki a sütőből esélyem nem volt este betölteni, reggel dolgozni mentem, majd hazajöttem, felszeltem 4 lapra és nekiestem magabiztosan betölteni.
Na erre a csokis krém semmi könyörgésre sem akart kemény lenni, pedig ez a tuti krém, a mogyorós meg mascarpone-s így nem is lesz kemény, de sürgetett az idő, és nem hallgattam az ösztöneimre, miszerint ezt bizony stabilabbá kellene tennem...
Elkezdtem betölteni, de reménytelen volt. Bedugtam a hűtőbe, pedig egész éjjel hűltek a krémek, így nem sok remény volt a szilárdulásra, de az idő sürgetett. Benéztem a hűtőbe. A súly elkezdte kinyomni a krémet. Vadul kattogott az agyam, végül nem volt más ötletem, szétszedtem, és a csokis+mogyorós krémből mogyorós-csokis krém lett. Kiszedtem a krémet, szerencsére nem tettem tönkre a tortát, és egy kis zselatinnal összeforgatva töltöttem vissza. Istennek hála tökéletes lett az állaga, és be kell valljam, még finomabb lett, mint amúgy.
Innentől már simán ment a dolog, leszámítva, hogy egy kicsit berepedt az oldalán a fondant, de ezt Böbőce margaréta kiszúrójának segítségével pár pillanat alatt eltakartam. Sőt, annyira tetszett, hogy raktam még rá párat.
Az ünnepelt el volt ragadtatva, én pedig sokat tanultam ezzel a tortával.
Például, hogy nem jó akármilyen drót a cukorvirágokhoz...


 



A másik egy igen lassan tervezett és nagyon gyorsan készített torta volt. A hölgy már egy hete érdeklődött, mindig újabb és újabb infókat adott hozzá, de nem fixálta le. Végül vasárnap este fél 7-kor felhívott, hogy akkor kell - hétfőre...
Rózsaszín orchideák, fehér tortán. Nagyon icipici torta, 3 nagy orchidea.
A szokásos picike edényben sütöttem, jó magasra, gesztenyés töltelékkel.


A megrendelő imádta, és azt mondta, hogy az ajándékozott hátast dobott tőle.

Márciusban Ildikó nap apropóján újra ezeket a "hamis" orchideákat vettem elő, mindjárt 3-at készítettem, ennyi Ildikót ünnepeltünk ugyanis.
Egy félgömb alakú nagyon gyümölcsös-joghurttortát készítettem, hogy kárpótoljam a férjemet, amiért az ő névnapját gyakorlásként használva neki karamelleset készítettem.
Rózsaszínű orchideákat gyártottam, fehérre és márványos-rózsaszínűre burkoltam a gömböt, erre ragasztottam Royal Icinggel a virágokat.
Anyósom egészen hátast dobott tőle. (anyukám folyamatosan jelen van, látja a tortáimat, így ő annyira nem lepődött meg rajta)


Frissítés 2:

Júniusban ezeket a képeket látva kért meg egy kedves ismerős, hogy orchideás tortát készítsek neki.
Kicsi torta csokis ízben, fehérben és rózsaszínben.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése