2013. február 17., vasárnap

Hordó torta szőlővel / Barrel Cake with Grapes


Nagyon kedves barátnőm kért meg arra, hogy apósának készítsek egy tortát.
Szőlőfürtöt kért a tetejére, de hamar tovább gondoltuk és egy hordó tetejére képzeltük el a szőlőt.
Csokisat kért, de fontos volt, hogy ha nem is diabetikus lesz, de a cukorral szűken bánjak.
A piskótába glukonon került, és a liter tejszínbe csak 20dkg csokit olvasztottam, plusz beleforraltam még két jó púpos evőkanál jó minőségű kakaóport is. Kicsit féltem az eredménytől, hiszen további cukrot nem tehettem bele, de mennyei lett. Nem volt édes, de igazi csokibomba lett.
A forma miatt inkább magasnak, mint szélesnek képzeltem el, így inkább a 24cm-s formában sütöttem két piskótát. A csokis krémmel töltöttem és simítottam körbe. Majdnem 15 cm magas lett.
Fondanttal borítottam, és kakaóporral festettem ilyen fa erezetűre.
A szőlőt fondantból készítettem, különböző méretű lila golyókat rakosgattam egymásra, és elkészítettem a zöld részeket, az indát szívószálra tekertem, és megszárítottam, így maradt rugó-szerű.
Végül egy "pántot" készítettem az aljára körbe, ezt ezüst-lüszterrel kentem le, és még csavarokat is mintáztam rá, de ez a fotón nem látszik.

A barátnőmnek nagyon tetszett, állítólag nagyon fincsi lett, és az ünnepelt is örült neki. Az egyik kedvencem lett.

1 megjegyzés:

  1. Az eredeti megjegyzés másolata:
    1 megjegyzés:

    Era852012. január 21. 5:56
    Nekem is! :DDDD

    VálaszTörlés

    VálaszTörlés