2013. február 17., vasárnap

18-as torta /18th birthday cake/


Legkedvesebb főnökasszonyom a póni tortán felbuzdulva megkért, hogy a keresztfia 18. születésnapjára készítsek egy tortát. 
Mindössze annyiban egyeztünk meg, hogy számtorta legyen, és mogyorós-csokis. Javasoltam, hogy legyen mogyorós mascarpone-krém, és ő rá is bólintott. Így felvértezve fogtam neki.

Kisütöttem a piskótákat, és kivágtam. (ismét elkészítettem valós méretben papíron, a négyzetrácsot is, és csak a papírt rátéve kellett kiszabnom).
Éjjel a nőgyártásnak fogtam neki. Bár nem akartak túl vadat, azért egy 18-as tortára illendő egy nőszemélyt is tenni. (jó nagy cicivel :-P)
Hősiesen bevallom, erősen megszenvedtem, sőt, éjfélkor félkészen feladtam, mikor letört a keze.
Aztán reggel pikk-pakk elkészítettem, szidtam is magam, amiért hulla fáradtan órákig vacakoltam vele.
Szandika-szájú, nagy cickós szőke nő a 18 évesnek
Reggel láttam neki a burkolásnak. A betöltött és bevont hűtőben vacogó torták már alig várták a takarójukat.

A segédeszközök oldalt láthatóak: pizzavágó, vonalzó

Végül étekfestékkel, vékony ecsettel és remegő kézzel írtam rá az ünnepelt nevét a takaróra



Szabina szerint nagy volt a siker, és ízlett is nekik, igazán mogyorósra sikerült. A hölgy állítólag a nagykorúval ment suliba másnap :-)

A torta piskótája a Kiskukta-féle piskóta, és szokás szerint a fondant is az ő receptje szerint készült.

töltelék:
csokis krém:
Vízgőz fölött felolvasztottam 2 tábla étcsokoládét lassanként hozzáöntöttem 0,5 l növényi tejszínt, majd csomómentesen elkevertem és pár órára a hűtőbe tettem.
Egy sűrű, kemény krém lesz, amit még a robotgéppel habosítok kissé, így megy a tortába. Isteni :-)
(U.i: A felmelegített tejszínhbe olvasztott csokoládéval egyszerűbb, csak ne legyen túl meleg a tejszín.)

mogyorós krém:
összesen kb 500g mogyorót kaptam Szabinától. Ezt összezúztam, megpirítottam. le akartam szedni a héját, de nem ment. Végül rájöttem, valószínűleg a mogyoró héja nem is jön le. Így ezzel együtt daráltam le, nem volt kesernyés.
Ebből kb 10-10dkg a piskótákba került.
A maradék, kb 25dkg (a -5dkg az elveszített nedvesség, daráláskor kihullott, a darálóban maradt, valamit a szakács és kuktái által elfogyasztott mennyiség) került a krémbe.
Egy negyedkilós mascarpone-t vettem, ezt lazítottam, kevergettem kicsit, ebbe jött a mogyoró cukorral. Hogy mennyivel, azt nem tudom megmondani, jópár kanállal belekerült. Majd felvertem a fél liter tejszínt és óvatosan kis adagonként összeforgattam.

Két külön habzsákba tettem a két krémet. Először csíkoztam a csokissal, aztán a köztes részeket betöltöttem a mogyoróssal minden szinten mindkét tortán.
Végül a biztonság kedvéért az előírás szerinti margarinos-porcukros krémmel kentem szigetelésképpen. 
Ezt este fejeztem be, másnap burkoltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése